Saturday, October 9, 2010

Rasa

Ahh..hanya mampu terbaring dia atas katil bujang, menaip segala apa yg dirasa,
Sialan..mengapa rasa mata berkaca...gelisah dari kelmarin..lesu dari hari itu.

Selain dari solat dan zikir,cuba berlagak tenang dan senyuman plastik yang diukir,
Hati dan minda masih tidak mampu hendak memFormat dia dari kotak memoriku.
Apatah lagi dari bayangan..kalau dahulu..setiap masa kilasan itu hadir dan berhenti sejenak,
tapi kini ia datang kembali walau tidak selalu..

Ahhh..rasa hendak ku carut dan maki..tapi,diri sendiri atau dia..?
Tidak keruan..segala apa yang difokus menjadi berterabur.
Ishh..walau hati berbisik meredhai segalanya..tapi sekelumit, sedikit, secebis masih lagi hampa.

Astaghfirullahhullazim..apa yg aku fikir..minta dihapuskanlah ingatan ini,
jika ada Mesin Brain Wash dijual di pasaran..sudah tentu berhempas pulas mendapatkannya.

Ye..sekali lagi..shitt!! Mengapa aku perlu nak berair mata..?
Ahhh!! Ya! mungkin sakit..memberi dan dibiarkan..

Persoalan yang masih lagi aku tertanya-tanya hingga waktu ini..
Mengapa...?Lumrah manusia ada sifat ingin tahu..
Tapi makin aku cari jawapan itu..makin jauh aku dari kebenarannya..

Menongkat dagu dan mengeluh...mengusap kepala yang semakin kurang dengan lalang hitam ini.
Sesekali merenung jauh..gila agaknya aku..sejauh mana ingin aku titipkan kisah ini..

Episod baru..ahhhh..jauh sekali...monolog hati...ingin lari saja..
Mampu atau tidak..?
Segalanya...di corong2 radio...di jalanan...malahan di kawasan rumahku..aku tidak berani melihat kenangan atau mendengarnya....
Semuanya ada dia....saat aku hadapi sakit itu..takbir ALLAHUAKBAR!! Sebutan itu yang menyentakkan aku dari lamunan..

Ohhh...aku mohon..mohon ampun dari Mu Ya Allah..hilangkan nafsu ku itu..
Dan aku pinta kau yang disana..tolong..tolonglah...aku tahu kau mengerti..

Aku diam dan menerima bukan maksud aku kuat atau ego..
Hanya mampu sabar dan cuba menenangkan diri....
Ye...dari kecil aku diajar sabar dan merendah diri...
Ye...itu aku...

Jauh sudah kerasaan ini..tidak puas menaip tapi membantu..
Semua itu yang kurasa 2 bulan itu...
kini sudah masuk purnama ke tiga..

Alhamdulillah...ketenangan sentiasa ada..
Kerana sedangkan nabi ampunkan umat..
Ini aku yang kotor dengan dosa..



p/s : Ade yang berkata..karma itu wujud..

1 comment:

Unknown said...

huh.. sob.. sob.. sob.....