Friday, March 2, 2012

Umrah dan Emosional


Minggu depan mama aku da nak bergerak ke Tanah Suci, nak menunanikan umrah. Abah aku payung kali ni. Best la...aku yang berhajat nak pergi, mama yang dapat..hehe.

Sambil mama kat sane tu, aku mengambil kesempatan suruh mama doa kan sesuatu untuk aku.

Woah! awal gila upate hari ni,kenapa? sebab aku datang awal gile hari ni. Hari Jumaat yang penu keberkatan. Penghulu segala hari.

Hari ni, aku nak karang sedikit tentang emosional atau lebih disebut EMO. Ade beberapa orang kawan, sering mengatakan aku ni emo. Kalau ade masalah aku akan hilang, aku akan tutup akaun Facebook.

Hmm..dah bertahun berkawan, nampaknya dorang masih tak mengenali aku. Itu cara aku, cara aku mengendali stress aku. Aku akan hilang dari pandangan ramai dan pergi ke suatu sudut dan menenangkan diri sehingga aku betul2 rileks. Ye, aku akui dalam tempoh itu memang susah nak cari aku.

Tapi adakah itu bermaksud aku EMO?Hanya kerana itu cara aku, aku dipanggil begitu.
Sesiapa saja yang ada masalah, pasti ada cara sendiri kan? Ada yang update blog, status FB, malas nak layan orang, marah tak tentu pasal. Well, ini cara aku, dari aku menyusahkan orang lain..baik aku selesaikan diri sendiri.

Bila aku dah kembali tenang, aku kembali dengan lebih baik kan?Aku tak pernah tunjuk depan mereka semua aku tengah sedih bila berada dengan mereka. Hormati cara aku.

Ramai yang tak tahu membezakan perasaan emosi ni.

No comments: