Tuesday, February 8, 2011

Surat untukmu..

Kehadapan Facebook ku,

Tujuanku menulis warkah ini adalah untuk memberitahu yang kita patut take a break, aku letih la dengan semua ni. Tiap2 hari aku perlu tengok kau..ape jadi kat kau...sihat ke tidak.Sejak hadirnya kau dalam hidup aku, aku akui yang kau byk menolong aku.Kau carikan kawan2 lama aku tidak kira la masa sekolah atau tempat kerja yang lama.Kau banyak membuat aku tertawa malah lebih dari ketawa sampai tergelak terbahak dengan lawak yang kau bawakan.Tidak cukup dengan itu kau selalu bawakan aku video2 yang aku suke..i like...thanks ya!!

Tapi semenejak 2 menjak ni..hubungan kite makin renggang..aku xtaw kenape...aku mulai malas nak menjenguk kau..sudah tentu ade manis tentu ade pahit...Dalam tawa yang kau berikan pada aku..ade juga tangis yang kau beri..aku sering terbace komen2 yang tak elok..tidak kire la ttg diri aku atau kwn2 aku..kau byk membuatkn kwn2 aku bergaduh..malah ade yang smpai putus cinta,bercerai..malah yang paling xleh blah..kena tagged picture pon da jeles.. belum lagi komen dengan org lain.

Wahai Facebookku..kau seperti mahu melaga2kan kami..tidap cukup dengan itu..kau buat aku mengumpul dosa tiap2 hari..kau paparkan gambar itu..gambar ini..pergh...mmg la cantik2...tp dlm x sedar..bertimbun dosa aku..belum masuk lagi yang aku pot pet pot pet mengutuk sedara seagama sendiri.Kau banyak mendedahkan perbuatan buruk org..tambah lagi sejak sepurnama yang lalu kau berubah sikap..habis semua yang aku buat kau bg tahu pada org lain...aku langsung xde privasi..ape ni Facebook...

Terima kasih sgt...ye aku tahu kau byk promosikan aku punyer bisnes..dari kau jugalah mereka dapat tahun ttg bisnes aku..tak perlu nk bersua muka setiap kali ade urusan ttg bisnes...kau juga kenalkan aku pada kawan2 baru..aku seronok sgt..yang itu tq sgt2..

Tapi aku rase buat mase skang...kite perlu berhenti sejenak untuk bertemu..hidup aku makin kelam kelibut sejak kau ade..sume kerje jadi x tentu..So aku ambik keputusan nak Deactivate kau untuk sementara..jgn lah kau berkecil hati atau marah..ini semua da suratan takdir..

Andai ada jodoh..aku Activate la kau balik..xpon aku buat baru jep..sementara kite berjauhan ni..kite renung la diri masing2...terima kasih,


Yang Benar,
Hakha Noche.

1 comment:

Yany Rosly said...

i feel the same..kejew btimbun xsetel kerana kamu...