Tuesday, March 8, 2011

Heartache,Header Dan Hujan.


Dah beberapa hari dah berlalu. Aku rase dah ok kot masalah hati aku ni. Sudah berada dalam kawalan..InsyaAllah..

Aku harap2 ok la seh. Dah berapa malam aku dok pikir benda yang same. Mane tak dapat Heartache tuh. Gilak bentak hati aku ni. Memang patut la ada perumpamaan "Ikot hati binasa".
Semalam last mengelamun pasal benda ni.

"Sampai bile nak jadi macam ni..tak boleh blah siot!!"

Malam tadi gak la aku decide.

" Udah2 la tu piz..xyah pikir..wat bebal pale otak je. "

Aku nasihat diri aku sendiri. Then aku capai henpon dan taip SMS. Send. Dengan lafaz bismillah, aku pon tido.

~~~~

Semalam aku bosan ya amat la sangat. Aku godek2 balik blog aku terasa nak buat Header baru,tapi sebelum tu kena jugak tukar template blog sebab kaler mesti da lari dari kaler Header asal. Godek punye godek..

"Cilakak!! "

Aku lupe nak download full template asal. Coding2 dalam tu abes aku da usik. Dah la Coding aku bengap skit.

"Adess...camni kena cari yg standard template la gamaknye.." keluh hati aku.

Itu yang korang tengok template aku cam lahanat je. Betul2 biasa. Nak tak nak aku pakai gak la, nak buat camne.

Hari ni aku try la wat header baru walau idea tak berapa nak mari selonggok dua. Semalam nak buat tak sempat lak. Usha2 jam dah pukul 5 petang.

" Ca Alip But la..."

~~~~

Aku baru nak start motor pagi tadi.

" Alamak...hujan pulak.."

Mengeluh panjang aku. Tak nak aku bawak kereta. Jammed ya amat. Dan memang tipikal malay betul la aku. Dah bertahun kerja x pernah nak beli baju hujan. Hahaha!

Aku duduk termenung kejap sambil pikir ape langkah seterusnya.

Sedar2 aku dah dalam bilik adik aku terbaring.Wahahah!! Mengantuk oi!!

" Apiz...!!! bangun da pukul 8...!! "

Suara mama wat aku tersentak dari lamunan yang cukup indah.

"Adehhh..."

Aku dengan mata yang berat dan badan yang letih hasil dari pasar malam semalam. Aku teruskan jua perjalanan ke tempat kerja. Hujan pon dah berhenti rupanya. Padan la mama aku kejut. Sepanjang jalan mate aku rabak je menahan mengantuk.

Sampai sekolah aku senyum2 manis je...hehe!!

" Aku masuk lambat!! dah pukul 8.45 pagi..kih3..!!! "

Nasib baik bos xde..hehe!.


p/s : Ade client nak pakej murah dah bagi murah banyak songeh plak.

No comments: