Monday, August 8, 2011

Kegilaan

Salam,

Dah masuk ramadhan yang ke 8 dan itu bermakna dah 8 hari aku puasa. Sane sini heboh psl shopping raya, kuih raya, lagu raya..macam-macam la pasal raya. hantu raya je takde.hehe!! Well, bagi aku tak salah pon nak buat persiapan awal untuk raya, tak peduli la biarpun baru hari yang ke 8 puasa. Aku lebih suka macam tu sebab xde la terlalu rush and hasilnya kurang. Contoh kalau nak shopping la, x slh pun nak beli sehelai 2 baju raye mulai skarang. Dapat yang berkualiti dengan harga yang ok.

Orang Melayu skang pun da pandai, semua buat persiapan awal. Siap awal x la bermakne last2 minit punye thrill dilepaskan..still lagi boleh pegi menikmati suasana contohnya malam raya. Seronok wehh!! Disamping tu dapat gak tambah2 barang raya dengan harga yang lelong. Hehe!!
Aku dah shopp awal2 lagi. Tinggal nak tunggu kemuncak malam raya je.haha!!

Merujuk pada tajuk blog aku yang lain mcam tu,semuanya pasal Vlog. Kegilaan aku kini tertumpu pda Vlog. Sampai bengkak2 mata aku menghadap komputer je nak edit video2 Vlog. haha!! Gila kan?

Well, aku suka..Vlog ni buat aku lebih banyak memerah otak dari biasa, bagaimana nak menjadi lebih kreatif memanipulasi Video Vlog sendiri menjadi cantik. Disamping tu menyediakan skrip, jalan cerita, sound effect dan banyak lagi la. Memang banyak effort yang diperlukan, bukan tu aje, kena plak sediakn alatannya mcm webcam, microphone dan software editing. Dah ade semua tu kena pulak pandai berlakon skit. haha!!

Yes maybe boleh bercakap je mcm robot, but c'mon la..kompem mengantuk lau aku sendiri pon tgok..kan3? Ape pon memang ini la yg aku gila skang. Ini tgh on the way buat Vlog 003 dan Iklan Merdeka Raya punya storyboard. Rasanya balik ni dah boleh shoot.hehe!!

Adanya Vlog ni bukanlah bermakna aku akan berhenti menaip, cuma ini nak menambah dan mencuba benda baru. Lagi pon nak hasilkan sebuah Vlog Video makan masa. XD


p/s : Aku nampak usaha Mawar mencari kehilangan aku XD

No comments: