Sunday, August 21, 2011

Komen Hafkha : Koboi Lawan Alien

Salam and hye sume,

Ok, kali ni aku nak komen ttg filem. Ini kali pertama aku komen n review psl filem. File nye adalah Cowboy And Alien.
Cerita ni mengisahkan pada zaman Cowboy, dimana satu tempat tu diserang oleh makhluk asing yang gilakan emas. Emas bagi alien ni mcm satu sumber keperluan untuk dorang. Alien ni juga sambil tu menculik manusia atau penduduk yg ade di kawasan tu untuk dikaji dan kemudian dibunuh. Sorang demi sorang penduduk diculik oleh alien yg creepy tu.

Well, bagi aku filem ni boleh dikategorikan Gred B atau cume 2 bintang je aku boleh bagi. Permulaan cerita yang agak slow tapi ada 2 or 3 scene yang boleh buatkan kita nak tahu ape yg jadi seterusnya. Ada 3 name besar kat Hollywood yang belakon dlm filem ni iaitu Daniel Craig, Harrison Ford dan Olivia Wilde. Dua pelakon utama lelaki ni kta dah tahu la sape dlm cerita James Bond dan Indiana Jones. tentang pelakon wanita pulak, ala..awek yang berlakon dlm cerita Tron tuh. Manishh awek ni..

"muka matured yang cun!"

Ape yang diharapkan dari filem ni tak smpai sgt walaupun ade 3 orang artis top ni.

Yang best :
  1. Wrist Laser Gun yang gila supercool!!
  2. Daniel Craig, Harrison Ford dan adik manisss Olivia Wilde
  3. Zaman Koboi
  4. Ade nilai2 murni walaupun ianya cerita sci fi action( memerlukan penelitian yg dalam)
  5. Happy Ending
Yang tak Best :
  1. Alien tak cukup creepy-fokus kepada alien biasa je
  2. Effect yg x cukup canggih
  3. Cerita yg agak slow
  4. Action yg kurang
  5. 2 - 2 awek hero mati
Aku cume boleh puji bab nilai2 murni je macam scene Kolonel Dollarhyde (Harrison Ford) disedarkan oleh org gajinya sendiri (orang Indian) tentang respect. Kedua, semangat berjuang dan bersatu padu apabila Cowboy bergabung dengan Puak Indian dan Bandits(perompak) untuk hapuskan Alien ni.
"Aku ade laser gun, korang ade?"

Ok,sekian la komen aku ttg filem ni. Maaflah ini kali pertama aku.

p/s :
Klik untuk download

No comments: