Sunday, August 21, 2011

Komen Hafkha : Kebangkitan Berok-Berok

Salam,
Well malam tadi dah layan satu lagi movie, Planet Of The Apes : Rise Of The Apes. Semenjak 2 menjak n i rajin lak aku melayan movie2 baru. Dah mcm xde social life plak duk terperap dlm bilik.OK..enough of that.

Director: Rupert Wyatt Screenwriter: Amanda Silver, Rick Jaffa Starring: James Franco, Freida Pinto, John Lithgow, Brian Cox, Tom Felton, David Oyelowo, Andy Serkis Genre: Action, Adventure, Sci-Fi

Komen aku kali ni, Aku bagi Filem ni Gred A atau 5 bintang, ianya jenis Movie wajib tonton. Permulaan cerita yg menarik dengan susunan jalan cerita, plot dan klimaks yang boleh buat penonton teruja dan menjadi ingin lebih tahu. Siapa yang dah layan filem2 Planet Of The Apes sebelum ni mmg x rugi layan yg ni plak.

Cerita bermula dengan seorang saintis muda yang desperate nak mencari penawar bagi penyakit Alzheimer yg juga penykit bapanya sendiri. Segala ujikaji dilakukan pada beruk2 berkenaan. Sampailah satu hari satu virus penawar untuk penyakit Alzheimer ni berjaya dicipta dan di uji pada seekor beruk. Hasilnya beruk itu menjadi seekor yg agak intelligent, dan mempunyai kelebihan dlm semua hal seperti kekuatan dan naluri yg terlampau protective. Seekor beruk yg dibela oleh saintis itu bernama Caesar mulai berfikir ttg nasib kaum berok2 lain sepertinya yg didera dan dijadi uji kaji. Caesar membuat keputusan memberontak dan mula mengumpul semua spesies monyet2,beruk dan gorila untuk memberontak.
"Kome sume, moh kite jerit rame2."

Cast dlm cite ni ialah mamat "Harry Osbourne" dalam cite Spiderman iaitu anak Goblin. James Franco nama beliau. Selain itu ade gak Freida Pinto dan Joh Lithgow. Well, cerita ni mengajar kita ttg moral value juga. Apabila manusia mulai tamak dan haiwan menjadi mangsa, antara nafsu dan tanggungjawab, konflik dalam membuat pilihan,kejujuran dan banyak lagi lah. Aku dari baring sampai bangun menghadap betul2 skrin ni. Perjalanan cerita mmg best, korang dapat tgok mcm mane sedihnya perasaan berok2 tu digunakan,rintihan dorang dan mcm mane dorang planing untuk memberontak. Dari segi action, cukuplah walau pon xde cam perang2 atau lawan2, cerita ni more to psikologi .So, x rugi lah korang tengok cite ni.

p/s : Kalau tikus makmal pulak memberontak camne ek?

Klik untuk donwload


No comments: