Friday, August 20, 2010

Santau Kuntau


Agak mistik tajuk entri kali ni...semuanya start malam tadi la..aku tgok cite kat Astro Ria tajuk Santau Keramat lakonan Aaron Apiz..eh silap..Aaron Aziz..hehe...mule2 cam x berminat aku nk tgok..sbb cite seram Melayu..elehhh..bosan dowh...xde thrill lgsung..but after tekan2 remote ubah channel lain...leh lak xde cite yg best...last2 layan la cite Snatau Keramat tu....Aku layan pon da pertengahan cerite...Cerite pasal sakit hati..then dia santau org tu..untuk bg pengajaran..

Aku tertarik bukan pasal santau tu...tapi pasal bomoh membomoh ni..makin moden zaman makin kuat lak benda supersitious ni..ermm...tak dinafikan la..benda2 ni mmg ade...yang buat aku tertarik lagi sebab aku sendiri penah kena...seumur hidup aku itulah kali pertama aku kena...sebelum ni biasa2 je..tempias dari org punye...kena bomoh...kena buat..wlau pon x seteruk mane...memang mengacau jiwa aku...hingga hidup aku x tenteram...Mule2 aku x nk pecaye...yela sbb x sangkakan..orang yang kite pecaye sanggup buat mcm tu kat kite...but selepas beberapa orang aku pegi berubat semuanya kate benda yang same...Cume sembahyang hajat je aku x buat lagi...ini sebab Unstaz yang merawat aku tu aku kate...klau nak tahu buat la sembanhyang hajat..InsyaAllah nampak....aku blum berani nak buat lagi sbb takut x dapat nk terima semua tu...

Hmm..tu la manusia sekarang...lebih pecayakan bomoh dari Allah s.w.t...after aku da berubat tu..ambil mase juga la nk pulih dan sembuh betul2...memang seksa...Ustaz terakhir yang merawat aku tu...kate da x ape da kat aku..cume dia kate byk bersabar dan ingat Tuhan....dia sekolahkan aku kat situ jugak..hahahaha....Thanks tok!!!

Bukanlah aku nk mengaibkan sape2..dan ttg siape yg melakukannya xperlu la korang tahu..biarlah aku,dia dan tuhan je yg tahu...

Motif ?

Ye la kan....menyakitkan hati dan jiwa aku smpai terseksa..Ya Allah..tuhan je yg tahu peritnye mcm mane..hampir hilang arah dan gile aku dibuatnye...Dah tentu la aku sakit hati kan lau kena mcm tu..?tambah lagi tahu plak sape yg buat...?Buatnye aku ni pon jahat dan zalim..aku bengang...BAMMM!! aku santau dia..biar smpai mampos...!!!!

Alhamulillah..aku xde lagi niat nk buat camtu...aku masih lagi mampu bersabar..dan berdoa agar dia diberi petunjukdan hidayah..mintak diselamatkan sebelum hatinya beku...

Jadi pada korang..hati2 la..bile layan orang tu..elok2 la..jgn la buat org tu smpai sakit hati dgn korang..mintak diberi lindungan dari Allah s.w.t ..orang skang ni gile2...

Kite hidup didunia ni sekali je..last2 nnt semua ke kiamat gak..x dibalas didunia..dia akhirat nnt pasti..Insaf dan sedar la sebelum terlambat...

Aku hanya berkongsi dengan korang..wlau x byk tp sikit jadilahkan..wlau ape pon jadi.. Ingatlah Allah s.w.t..sabar..dan percayalah Qadaq dan Qadar...

Janganlah ikut syaitan tu..

Yakinlah, syaitan tidak pernah melakukan kebaikan kepada manusia. Sekiranya ada pertolongan diberikan, ia hanya satu tipu daya membawa kepada keburukan dan perbuatan keji. Firman Allah bermaksud: “Hai orang beriman! Janganlah kamu turut langkah syaitan. Dan sesiapa yang menurut langkah syaitan, sesungguhnya syaitan itu menyuruh mengerjakan perbuatan keji dan kesalahan.” (Surah an-Nur, ayat 21)


p/s : Jikalau kita hebat..ingat ade yang lebih hebat dari kite..dan kejahatan dibalas dengan kejahatan

No comments: