Thursday, January 5, 2012

Cemburu

Alhamdullah, sepupu aku baru saja melahirkan seorang anak perempuan pukul 9.45 mlm td. tahniah kepada Alif dan Nadia, masing2 dah jadi ibu bapa, moga murah rezeki dan selamat menempuh satu lagi alam. Alam ibubapa.

Mendengar perkhabaran baik itu, membuat - buak rasa cemburu aku, buakan saja baru ini malah sebelum ini lagi apabila kawan2 aku juga mulai menimang cahaya mata. Cemburu sungguh aku mereka dapat mejadi ibu bapa, dpat melayan teletah si kecil. Perasaan aku pula terlayan-layan seperti lagu Adele-Rolling in The Deep.

Bila ? Itu satu persoalan yang aku tidak boleh jawab. Aku ingin anak sendiri atau sudah gatal nak berbini? keh3!!! Aku harap malam ini juga ditunjukkan jalannya. Moga2 Allah s.w.t makbulkan apa yang aku hajatkan.

Jika tiadalah ketemukan semuanya itu, cukuplah diberikan ketenangan jiwa. Bila hati ku tenang, moga2 ada yang baik akan datang. Aku rindu ketenangan dari Mu Ya Allah.

Menghela nafas sekata dengan lafaz bismillah..

No comments: