Sunday, January 8, 2012

Jodoh


Lately, hati aku macam ni la, dilanda kekusutan tentang persoalan jodoh ni, aku rasa dah banyak dah entry aku berkaitan dengan hal ni je. Kalau ada orang yang baca, mesti jemu gila. haha!! Izinkan lahaku melewati perasaan di blog sendiri, nama pun dah blog aku. Aku tulis lah apa yang aku tengah rasa dan fikir.

Jodoh? Ya, memang itu ketentuan Allah, tapi sebelum ketentuan itu, kita ada usaha , doa dan barulah tawakalkan.? Jangan mudah menyerah, selagi ada kudrat, usahalah dan berdoalah, selebihnya kita tawakal kepada Allah s.w.t.

Sebut pasal jodoh, sudah tentu berkaitan dengan cinta. Cinta bagi aku perasaan yang hadir dari Allah, ianya satu nikmat. Jadi bila2 masa saja Allah boleh tarik Nya kembali.

Ya, aku pernah bercinta dan pernah kehilangan. Kalau nak diikutkan lifestyle aku dulu, ramai juga ex aku, tapi tu la semua tak berkekalan.

Maafkan aku jatuh hati padamu.


Lama juga aku memendam perasaan ni, aku jatuh hati pada seorang gadis. Pertama kali melihat, aku terus jatuh hati. Tapi aku diamkan saja, tiada keyakinan untuk aku luahkan padanya atas sebab2 tertentu. Kira aku ni secret admirer juga lah kan?

Segala rasa, cetusan hati untuk dia, aku bagi tahu pada Allah agar didekatkan jodoh aku dengannya.Insya Allah

No comments: