Thursday, January 5, 2012

Kesabaran dan Penenang Hati.


Jam baru saja pukul 3.45 petang, lambat pula kali ni masa berlalu. Aku tidak sabar untuk pulang ke rumah. Perut aku kosong, kebarangkalian yang tepat untuk aku pulang cepat. Pedih pula rasanya, sempit dada aku. Pagi tadi hany sempat menjamah mee goreng di kedai.

Mendengar alunan zikir penenang hati di Youtube, buat aku rase tenang. Aku tidak sabar menanti hingga malam nanti. Isthikarah yang aku cari, aku memerlukannya agar lepas sesak di dada aku ni.

Seiring dengan nafas, alunan zikir ni sekali sekala menyebakkan hati aku. Sedar akan kekurangan diri, kecil nya amalan selama ini. Aku ingin menangis, tapi aku malu. Malu atas dosa2 lampau.

Aku teringat dikala aku ditimpa kesesakan,DIA lah tempat aku mengadu. Bibir ini tidak lekang berzikir mengingati DIA. Alhamdulillah, DIA berikan aku ketenangan dalam kesabaran aku meminta kepada NYA.

No comments: